Promocje
Liczmany patyczki drewniane
Liczmany patyczki drewniane
105,00 zł 70,00 zł
szt.
Szachy turniejowe małe
Szachy turniejowe małe
99,00 zł 89,99 zł
szt.
Jak dwie krople wody
Jak dwie krople wody
24,90 zł 19,90 zł
szt.
Brainbox Around the UK
Brainbox Around the UK
89,90 zł 59,99 zł
szt.
Ilustrowany szkolny atlas roślin
Ilustrowany szkolny atlas roślin
10,90 zł 9,90 zł
szt.
Produkt dnia
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Liczmany patyczki drewniane

Liczmany patyczki drewniane
  • promocja
Dostępność: dostępny w ofercie
Wysyłka w: 7 dni
Cena: 70,00 zł 105,00 zł 70.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Pilch
Kod produktu: 2643

Opis

Liczmany patyczki drewniane



 Doskonały materiał do liczenia. Zestaw liczmanów do nauki liczenia i zabaw kreatywnych.

 Zestaw dydaktyczny zawiera:

• 300 szt. kółeczek o średnicy 20 mm

• całość umieszczona w lnianym woreczku

• instrukcję w języku polskim

Zabawy i  sytuacje zadaniowe sprzyjające doskonaleniu umiejętności liczenia

 

1.Ile jest ? (patyczków)

Dorosły układa przed dzieckiem 16 patyczków, pokazuje je dziecku i proponuje: Policz je szybko. Dziecko liczy tak jak umie,  a dorosły cichutko podpowiada liczebniki.

Po policzeniu dorosły pokazuje kółeczka i pyta: Ile jest kółeczek? Dziecko ma podać ich liczbę.
Celem tej  zabawy jest  sprawdzenie zakresu  dziecięcego liczenia i  czy dziecko wie, że ostatni  wymieniony liczebnik oznacza także liczbę policzonych  obiektów.  Jest to także okazja do  rozszerzania zakresu liczenia i korzystania z podpowiadanych  liczebników.



2. Słuchaj, policz, ułóż

Dorosły stuka  regularnie w bębenek. Dzieci liczą usłyszane uderzenia (głośno, szeptem  lub w „ myśli”),  a potem  układają przed sobą tyle kółeczek, ile usłyszały dźwięków. Na zakończenie  liczą kółeczka i  stwierdzają, np. jest  dziewięć.
Celem tej zabawy jest  ćwiczenie umiejętności  skupiania uwagi na liczeniu i ustalaniu wyniku liczenia tego, czego już nie ma. Po ułożeniu odpowiedniej liczby kółeczek lub patyczków jeszcze raz mają okazję do ich  przeliczenia.



3. Ile patyczków jest w pudełku?

Zabawę można zrealizować w parach; jedno dziecko z pary wkłada do zamykanego pudełka  po jednym kółeczku (patyczku) i głośno liczy . Zamyka pudełko i stwierdza: Tam jest ….. kółeczek (patyczków). Drugie dziecko sprawdza, czy tak jest rzeczywiście. Wysypuje kółeczka  (patyczki), liczy je i  na koniec stwierdza:  Tak, jest ….. kółeczek (patyczków).
Celem tej zabawy jest  dostrzeganie, że  ostatni wymieniony liczebnik  określa także liczbę policzonych obiektów.

 

4. Pokaż ósmy, dziewiąty ……… czternasty patyczek!

Dzieci układają przed sobą  w szeregu kółeczka (patyczki). Dorosły wymienia np. liczbę trzy, a dzieci odszukują  właściwe kółeczko,  pokazują je palcem. Następnie mogą liczyć dalej od trzech, a więc: cztery, pięć, sześć itd. lub odpowiedzieć na pytanie: Które kółeczko (patyczek) pokazałeś?
Celem tej zabawy jest rozszerzanie zakresu dziecięcego liczenia na miarę możliwości każdego dziecka, a także praktyczne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

 

5. Połóż tyle patyczków, ile jest stron w książce

Dzieci oglądają  książeczki (każde swoją)  i ustalają: To jest okładka, to strona tytułowa, a to kolejne kartki, które mają numerowane strony.  Następnie odszukują stronę podaną przez  dorosłego  (odpoznają numer strony  lub liczą, przewracając kolejne kartki), a  następnie układają tyle patyczków, ile wskazuje numer strony. Jest to też okazja do liczenia stron w książce wspak.
Celem tej zabawy jest  doskonalenie umiejętności  liczenia do przodu i wspak, a także nabywanie  sprawności manualnej przy przewracaniu stron w książce.  Dodatkowo dla dzieci, które odczytują wartości liczbowe jest to utrwalanie znajomości liczb.

 

6. Liczenie patyczków wspak

Dzieci  liczą pokazując  ułożone przez siebie w szeregu patyczki. Następnie odszukują podane  przez dorosłego dziesiąte kółeczko (patyczek) i liczą wspak: dziewięć, osiem, siedem, sześć, pięć, cztery, trzy, dwa, jeden.
Celem tej zabawy jest nie tylko doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości każdego dziecka, ale także  liczenie wspak .

 

7. Czy patyczków jest nadal tyle samo?

Każde dziecko na tacy ma kilkanaście patyczków. Ustawia je  w szeregu, liczy i  stwierdza: Mam … kółek. Następnie układa kółka w dwuszeregu, w okrąg, w piramidę i ponownie w szereg . Po każdej zmianie ułożenia kółek zastanawia się, czy nadal jest ich tyle, co było na początku. Jeżeli dziecko chce, może je liczyć po każdej zmianie.
Celem tej zabawy jest nabywanie doświadczeń w ustalaniu liczby elementów w zbiorze i przekonania,  że zmiana ich układu nie ma wpływu na liczebność.

 

8. Czy tu i tu jest tyle samo?

Dziecko na tacy ma kilkanaście kółeczek i patyczków. Dorosły proponuje: Sprawdź, czy kółeczek i patyczków jest tyle samo, czy nie. Jeżeli dziecko chce liczyć,  to dobrze. Potem  dorosły mówi: Sprawdź, czy się nie pomyliłeś. Połóż na każdym kółeczku patyczek. Gdy dziecko to wykona, dorosły stwierdz : Możesz liczyć i możesz ustawiać w pary.
Celem tej zabawy jest  nabranie wprawy w ustalaniu równoliczności  przez  tworzenie par po jednym elemencie z porównywanych zbiorów.


 

 

9. Dodawanie  poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.

Dziecko  ma przed sobą patyczki. Dorosły mówi: Masz pięć patyczków, dodaj cztery. Policz, ile masz razem. Dziecko liczy,  dosuwa, dokłada kilka, potem liczy wszystkie razem i stwierdza: Miałem …. dodałem …  i mam razem ….. patyczków.
Celem zabawy jest lepsze  rozumienie sensu dodawania poprzez  nabywanie doświadczeń w wyznaczaniu sumy (dodawanie)

 

10.Odejmowanie  poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich.

Dziecko  ma przed sobą patyczki. Dorosły mówi:  Masz dziewięć kółeczek

(patyczków), odejmij pięć. Policz, ile zostało. Dziecko liczy, odejmuje kilka (odsuwa, zabiera), potem liczy pozostałe i stwierdza: Miałem….., odjąłem….., zostało mi ….. patyczków
Celem  zabawy jest nakłanianie dzieci do liczenia i stwarzanie możliwości do wyznaczania różnicy (odejmowanie)

 

11. Ile jest patyczków w pudełku?

Zaproponowane zabawy należy realizować  w parach : dziecko z dzieckiem lub dorosły z dzieckiem.

Dodawanie
Dziecko wkłada do pudełka  np. 6 (patyczków, dokłada cztery patyczki. Na koniec pokazuje  na palcach, ile patyczków jest w pudełku.
Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności wyznaczania sumy wraz z pokazywaniem wyniku na palcach.

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl