Promocje
Domino dwusylabowe "Znam sylaby" część 7 i 8 - zestaw MISIA
Domino dwusylabowe "Znam sylaby" część 7 i 8 - zestaw MISIA
24,00 zł 22,99 zł 19,51 zł 18,69 zł
szt.
Domino dwusylabowe "Znam sylaby" część 5 i 6 - zestaw POMPON
Domino dwusylabowe "Znam sylaby" część 5 i 6 - zestaw POMPON
24,00 zł 22,99 zł 19,51 zł 18,69 zł
szt.
Goki, Dziobiące kurki, gra zręcznościowa
Goki, Dziobiące kurki, gra zręcznościowa
28,59 zł 26,99 zł 23,24 zł 21,94 zł
szt.
Drewniana tabliczka mnożenia z obrotowymi walcami
Drewniana tabliczka mnożenia z obrotowymi walcami
54,90 zł 51,90 zł 44,63 zł 42,20 zł
szt.
WIEDZA O JĘZYKU POLSKIM DLA LOGOPEDÓW
WIEDZA O JĘZYKU POLSKIM DLA LOGOPEDÓW
22,00 zł 19,80 zł 20,95 zł 18,86 zł
szt.
Bamp 300 elementów Słomki konstrukcyjne
Bamp 300 elementów Słomki konstrukcyjne
69,99 zł 67,99 zł 56,90 zł 55,28 zł
szt.
PLĄSY Z DŁUGĄ BRODĄ – Piosenki dla dzieci śpiewane od pokoleń – komplet
PLĄSY Z DŁUGĄ BRODĄ – Piosenki dla dzieci śpiewane od pokoleń – komplet
60,36 zł 54,29 zł 49,07 zł 44,14 zł
szt.
UCZĘ CZYTAĆ – PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW POCZĄTKUJĄCYCH CZYTELNIKÓW
UCZĘ CZYTAĆ – PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW POCZĄTKUJĄCYCH CZYTELNIKÓW
15,00 zł 13,00 zł 14,29 zł 12,38 zł
szt.
JA I MÓJ ŚWIAT 2 - PREZENTACJE
JA I MÓJ ŚWIAT 2 - PREZENTACJE
23,37 zł 20,99 zł 22,26 zł 19,99 zł
szt.
Produkt dnia
Palce w pralce
Palce w pralce
44,95 zł 36,54 zł
szt.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
  • promocja
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 23,63 zł 26,25 zł 23.63 PLN
Cena netto: 22,50 zł 25,00 zł
quantity szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0 (Ilość ocen: 0)
Kod produktu: 3876

Opis

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu ner wowego

 

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.


W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.


Spis treści:

 

CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej

2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

 

Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej

3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych

3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy

3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji

3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia

 

Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym

4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym

4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo

4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

 

CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy

5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy

5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

 

Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną

6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

 


Dane techniczne

dostępne rodzaje wysyłki list polecony gab. A do 350 g, paczka mini,paczkomat, kurier
waga ok.0,20 kg
autor Bożenna Odowska-Szlachcic
liczba stron 156 stron
oprawa miękka
format A5
ISBN 978-83-7134-402-2

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl